Pretraži ovaj blog

utorak, 30. rujna 2014.

Boli me briga

Bolno je prolaziti kroz divljinu bez vodiča, no kad znaš kamo ideš - boli te još samo briga... :)

Malo se šalim, a svi znaju da u nekoj šali ima malo i istine... 

Nemojte pokušavati svima se svidjeti ili svima ugoditi. U marketinškoj strategiji nije mudro za ciljnu skupinu uzeti sve ljude jer poslovati na taj način znači da se naši proizvodi i usluge neće svidjeti svima, već nikome. Budite hrabri odabrati svoje poslovne ciljeve, oblikujte svoju poslovnu strategiju i dosljedno odrađujte zadane aktivnosti prema svom cilju... 

srijeda, 24. rujna 2014.

Nježna pravila za poslovni uspjeh

Rujan je mjesec kad se suočavamo s poslovnim obvezama. Nakon godišnjih odmora i dana opuštanja, vraćanje u užurbani ritam kod mnogih izaziva neugodu. Mudri planiraju svoje poslove i posvećuju se najvažnijim aktivnostima. Neki bezglavo jure i kontinuirano im u danu nedostaje koji sat da stignu završiti sve što su zamislili.

Često je potrebno zastati i potražiti zadovoljstvo u aktivnostima koje obavljamo. Ne možemo baš očekivati da ćemo u rujnu uspjeti promijeniti sve oko sebe ili napraviti neki veći preokret, no sigurno možemo početi s malim koracima koji vode do većeg cilja.

Podijelit ću s vama neka od mojih poslovnih pravila koja će nježno, ali sigurno pozitivno utjecati na vaše svakodnevne poslovne obveze.

1. Okružite se kvalitetnim ljudima

Učite od onih koji su uspješni u onome što rade. Nemojte gubiti vrijeme na one koji znaju što bi trebalo, a često sami nemaju dovoljno snage ili sposobnosti da prate svoje savjete. Iznenadit ćete se koliko će uspješnih ljudi rado podijeliti savjet ili dati neku konkretnu informaciju, a neće ništa tražiti zauzvrat. Zaista uspješni ljudi cijenit će što ste ih se sjetili i bit će otvoreni za barem kratki razgovor. Manje vremena provodite s onima koji imaju iste probleme kao i vi. Dvije osobe u problemu teško mogu izaći iz začaranog kruga. Okrenite se onima koji znaju što rade i rado to dijele s drugima!

2. Budite svjesni u čemu ste dobri

Nismo svi uspješni u svim područjima poslovanja. Osim što ste svjesni svojih slabih strana, važno je da još više jačate svoje dobre strane. Naše je društvo opterećeno ispravljanjem grešaka i upiranjem prstom tako da mnogi svoje talente ne razviju do savršenstva. Razmislite u čemu ste dobri i potrudite se pronaći način da usavršite svoje vještine do vrhunskih rezultata.

3. Izrazite interes i zahvalnost

Koliko puta ste se sjetili neke osobe koja vam je zaista ostala u lijepom sjećanju jer vam je na neki način nešto olakšala ili pomogla, a nikad niste pronašli pravo vrijeme i riječi da joj to kažete. Nemojte gubiti vrijeme kad se sjetite nekoga tko je zaslužan za neki pozitivan pomak u vašem životu. Toj osobi odmah pošaljite poruku kao znak zahvalnosti. Zahvalnost je dobra i za vas i za onoga kome ste zahvalni. Tako ćete sigurno uljepšati dan i sebi i drugima.

4. Promijenite što možete

Mnoge stvari ne možemo mijenjati preko noći bez obzira na to što imamo ogromnu potrebu. Neke stvari nismo spremni mijenjati zbog sebe ili zbog drugih. Međutim, baš svaki dan možemo napraviti malu izmjenu koja će nam uljepšati svakodnevicu. Baš svaki dan možemo napraviti sitnu promjenu, odnosno zaobići rutinu na koju smo navikli. Mozak voli izazove i kad jednom krenete sa sitnicama, sigurno će se ukazati prilika da s lakoćom promijenite i krupnije stvari kojima ste okruženi...

5. Unesite radost u posao

Svi već znamo da je važno raditi ono što volimo. Međutim, nisu svi još uvijek uspjeli napraviti tako velike preokrete. Umjesto da zatvorenih očiju odjednom „skočite s litice“ i krenete u nepoznato, u postojećem poslu potražite ono što vas veseli. Nekad su to dobri ljudi s kojima ste okruženi, nekad je to ugodan ambijent u kojem radite, a nekad je to lakoća kojom obavljate kreativne zadatke. Bez obzira gdje pronašli određenu radost, važno je da zapamtite da se radosti množe ako se na njih fokusirate.

Sretnu i radosnu jesen vam svima želim!

Elvira Mlivić Budeš (objavljeno na portalu www.naturala.hr)

nedjelja, 21. rujna 2014.

Razvoj marketinške strategije

Mnogi marketinški stručnjaci i njihovi marketinški odjeli morali su preispitati svoje dosadašnje strategije i taktike. Udari dugogodišnje krize iz korijena su promijenili tržište i ponašanje potrošača. Fleksibilnost i kreativnost postali su ključni sastojci u kreiranju uspješnog marketinškog nastupa.

Poznato je da se tvrtke moraju pridržavati definirane strategije. Ipak, nastup na današnjem tržištu osim discipliniranog provođenja plana, zahtijeva veću dozu fleksibilnosti.

Sve organizacije u svom poslovanju nastoje zadovoljiti želje i potrebe kupaca i pri tome ostvariti poslovne ciljeve. U prošlosti, godinama je funkcionirao pristup u kojemu su tvrtke nešto kreirale, proizvele i ponudile, a onda dosljednim prodajnim aktivnostima motivirali kupce da to i kupe. Teoretski, odavno je poznato da marketinška koncepcija funkcionira na način da tvrtke kreiraju upravo ono što je tržište spremno kupiti. Međutim, ovisno o veličini i spremnosti na promjene, veliki broj organizacija nije usvojilo novu koncepciju pristupa tržištu. Tradicionalni stil poslovanja ne može uspjeti na tržištu gdje je velika ponuda. Isto tako, zaposlenici u prodaji ne mogu dugoročno i kontinuirano svojim vještinama nametati proizvode koje kupci ne žele. Isti je slučaj ako kupci bolju ponudu mogu naći kod konkurencije. Tada jedino vještine zaposlenika u prodaji mogu presuditi u korist organizacije, što nije održivo kroz duže vremensko razdoblje.

Uspješne organizacije znaju da je marketing potrebno staviti na početak procesa poslovanja. U tom slučaju, organizacije biraju vrijednosti koje će isporučivati tržištu. Ta faza uključuje proces segmentacije tržišta, odabir ciljnih skupina i pozicioniranje vrijednosti ponude. Nakon kreiranja marketinške strategije, organizacija se može upustiti u u ponudu vrijednosti tržištu, gdje je potrebno odrediti pojedinačne karakteristike marketinškog miksa. Svaka organizacija definira elemente proizvoda ili usluge, distribucije i cijene koju će ponuditi tržištu. Po definiranju elemenata za pružanje vrijednosti klijentu, organizacije se mogu upustiti u kreiranje aktivnosti integrirane marketinške komunikacije koja uključuje promotivne alate kao što su oglašavanje, odnose s javnošću, direktni marketing te aktivnosti osobne prodaje i unapređenja prodaje.

Za uspjeh na zahtjevnom tržištu, svaka organizacija bi trebala razumjeti da proces isporučivanja vrijednosti počinje prije nego što proizvod ili usluga izađu na tržište. Marketinški odjeli nisu sami zaduženi za kreiranje vrijednosti, već je cijelu organizaciju potrebno organizirati za provođenje marketinške strategije i taktike.

Hammer i Champy proučavali su koliko uspjeh organizacije ovisi o poslovanju pojedinih odjela i definirali su ključne poslovne procese koje je potrebno provesti:

1. proces osjećanja tržišta – uključuje sve aktivnosti za prikupljanje marketinških podataka.

2. proces realizacije novih ponuda – uključuje aktivnosti usmjerene na istraživanje, razvoj i lansiranje novih visokokvalitetnih ponuda u okviru raspoloživog budžeta.

3. proces pribavljanja klijenata – uključuje aktivnosti za definiranje ciljnih tržišta i privlačenje novih kupaca.

4. proces upravljanja odnosima s klijentima – uključuje procese za dublje razumijevanje potreba kupaca

5. proces od narudžbe do naplate – uključuje sve aktivnosti od narudžbe, isporuke proizvoda i usluga do naplate.

Uspješne organizacije svojom strategijom i taktikom uspijevaju povezati svoje ključne poslovne procese. Ponekad takvi procesi zahtijevaju reorganizaciju poslovanja, povezivanje timova iz različitih odjela i postavljanje novog sustava odgovornosti za pojedine aktivnosti. Takav holistički marketing istražuje vrijednost namijenjenu kupcima s ciljem prepoznavanja novih prilika na tržištu, stvara vrijednost, odnosno kreira atraktivnu ponudu i na kraju isporučuje vrijednost na način da organizacija što učinkovitije koristi sve svoje resurse i infrastrukturu.

Međutim, stvaranje vrijednosti i kvalitetno komuniciranje vrijednosti s ciljnom skupinom zahtijeva složeni splet marketinških aktivnosti. Marketinški stručnjaci kreiraju marketinški plan koji se sastoji od strateških odluka i taktičkih aktivnosti. U prvom dijelu plana navodi se sažetak i kratki pregled aktivnosti kako bi viši menadžment dobio kratki uvid u najvažnije elemente plana. Drugi dio obuhvaća analizu postojećeg stanja na tržištu i predstavlja važne podatke o poslovanju, prodaji, troškovima, konkurentima, kao i svim silama makrookružja u okviru kojih organizacija posluje. Iz tih informacija se kreira SWOT analiza iz koje se uočavaju snage i slabosti organizacije te analiziraju prilike i prijetnje iz okružja. Kvalitetan uvid u postojeće stanje temelj je za kreiranje uspješne marketinške strategije. U trećem dijelu marketinškog plana, stručnjaci definiraju marketinške ciljeve i predlažu strateške alate za ostvarenje postavljenih ciljeva. Po definiranju općeg plana djelovanja, navedena strategija detaljno se razrađuje kroz taktičke aktivnosti. Četvrti dio plana sastoji se od financijske projekcije, odnosno financijskih pokazatelja koji su važni za ostvarenje postavljenog plana. Na kraju, u petom dijelu marketinški stručnjaci daju naznake kontrolnih mehanizama kojima će pratiti provođenje marketinških aktivnosti.

Za uspjeh marketinškog plana, važni su znanje, vještine i iskustvo tima koji radi na marketinškom planiranju. U marketinškim odjelima bi trebali raditi stručnjaci koji mogu uspješno procijeniti kako održati ravnotežu između ciljeva i resursa organizacije i promjenjivih tržišnih uvjeta. Marketinški stručnjaci su osobe koje vješto upravljaju potražnjom, uzimajući u obzir stupanj potražnje, vrijeme i elemente ponude organizacije. Globalizacija i napredne tehnologije iz temelja su promijenile pristup tržištu. Holistički marketing uključuje širu perspektivu, a za takvo promišljanje je potrebno veliko znanje, osjećaj za tržište i iskustvo u planiranju i provedbi različitih marketinških aktivnosti. Prošla su vremena kad se marketingom bavilo iz hobija ili usputno, jer danas je to itekako ozbiljan posao koji traži prave znalce. Kazna ili nagrada za obavljeni posao stiže direktno od kupaca ili klijenata. Svaka organizacija će procijeniti kome će onda povjeriti taj posao.
(Izvor: Elvira Mlivić Budeš za časopis JaTrgovac)


PS: U tijeku su upisi u verificirani program Voditelj marketinga u Poslovnom učilištu Filaks u trajanju 200 školskih sati. Sve informacije na elvira@filaks.hr

utorak, 16. rujna 2014.

Upisi u 11. generaciju - Poslovno učilište Filaks

Dragi budući polaznici verificiranih programa usavršavanja Poslovnog učilišta Filaks,

20. listopada kreće nastava za 11. generaciju Filaksovaca. U tijeku su upisi u sljedeće programe:
1. Menadžer u malom poduzetništvu - nastava radnim danom i nastava subotom (odabir termina)
2. Specijalist za oglašavanje i odnose s javnošću
3. Specijalist za internet marketing
4. Voditelj prodaje
5. Voditelj marketinga

Mnogi nas pitaju kakva je struktura naših polaznika pa ću ovdje prezentirati kratku statistiku:
- 65% polaznica, 35% polaznika
- prosjek godina 36
- 60% VSS (uvjet za upis je min. SSS)
- 99% maksimalno motivirani - za ovo se malo šalim, ali tako je nekako :)
- 99% optimistični - i za ovo isto :)

Kroz predavanja kontinuirano radimo na aktualnim primjerima iz hrvatske i inozemne prakse, a svi predavači su praktičari. Po uspješnom završetku, polaznici stječu pravo upisa novog zvanja u e-radnu knjižicu.
Uz predavanja i vježbe, dostupna sam i za individualne konzultacije po dogovoru i potrebi. Za sva pitanja oko programa, slobodno me kontaktirajte na elvira@filaks.hr



ponedjeljak, 15. rujna 2014.

Putevi i okruženje


Učite od onih koji su uspješni u onome što rade. Nemojte gubiti vrijeme na one koji znaju što bi trebalo, a često sami nemaju dovoljno snage ili sposobnosti da prate svoje savjete. Iznenadit ćete se koliko uspješnih ljudi će rado podijeliti savjet ili dati neku konkretnu informaciju, a neće ništa tražiti zauzvrat. Zaista uspješni ljudi cijenit će što ste ih se sjetili i bit će otvoreni za barem kratki razgovor. Manje vremena provodite s onima koji imaju iste probleme kao i vi. Dvije osobe u problemu teško mogu izaći iz začaranog kruga. Okrenite se onima koji znaju što rade i rado to dijele s drugima!

četvrtak, 11. rujna 2014.

Rujan - najbolje vrijeme za novogodišnje odluke

Kraj godišnjih odmora mnogima izaziva nemir zbog povratka obvezama jer je poslužio kao neka vrsta bijega iz svakodnevice. Iako odluke obično donosimo u siječnju, u nadi da ćemo ih se dosljednije pridržavati tijekom nove kalendarske godine, rujan je odličan mjesec za sažimanje i analizu ostvarenih rezultata

Kako rade drugi?
Naše društvo konkurentski je raspoloženo pa često svoja ostvarenja uspoređujemo s pričama kojima smo okruženi. Vaganje uspjeha i uspoređivanje uzrokovano je pomanjkanjem osjećaja vrijednosti. Zbog dojma da na tržištu postoji ograničeni resursi koji se troše ili su već potrošeni, dogodi se da nečiji uspjeh smatramo preprekom za ostvarenje vlastitih ciljeva.

Usmjereni na događaje oko sebe, sve manje se posvećujemo zakonitostima vlastitog uspjeha. Pitajući se kako netko drugi radi, ljudi manje analiziraju kako su oni ostvarili dobre rezultate. Kad se dogodi neki pozitivan događaj, iz njega ne uče, već privremeno uživaju u tzv. slučajnosti ili sreći. U slučaju nekog negativnijeg ishoda, okreću se kritikama, osudama i negodovanju.

Organizacija vremena i vlastiti razvoj
Osvježeni ljetnom pauzom, u rujnu bismo trebali razmisliti o ciljevima koje smo ostvarili tijekom godine i pohvaliti se za svaki napredak. Ako se dogodi da na većem broju ciljeva nismo počeli ni raditi, važno je promijeniti prioritete i svoje vrijeme staviti na prvo mjesto. Vrijeme je najpravedniji resurs, jer ga i uspješni i neuspješni imaju jednako. Svatko odlučuje što će učiniti s novih 24 sata u svom životu.

Organizacija vremena i traženje prostora za vlastiti razvoj jedini je način za postizanje ravnoteže u životu. Ako više cijenimo svoje vrijeme i ne trošimo ga na besmislene aktivnosti, počet će ga cijeniti i drugi. Kad shvatimo vrijednost vremena koje prolazi, moći ćemo odvojiti važno od nevažnog. Ljudi se većinom bave poslovima koji su samo hitni, ali zapravo ne toliko važni. U toj utrci prolaze dani pa i cijeli život. Najvažnije stvari u životu ostaju samo isplanirane i zabilježene u nekom kalendaru budućnosti. Odgađanje takvih aktivnosti vraća nas na uspoređivanje s drugima i osjećaj da drugi žive ispunjenije od nas.

Zanos zbog novih poslovnih obaveza
Kad promijenimo pristup svom vremenu i aktivnostima, ostat će nam prostor za bavljenje sobom i dragim ljudima. Ako pametnije koristimo vrijeme na poslu, uspjet ćemo obaviti većinu aktivnosti u okviru radnog vremena. Ako naučimo odbiti besmislene aktivnosti, više ćemo se fokusirati na ključne poslove.

Kad posložimo svakodnevicu, više nećemo imati potrebu trampiti je za dvadesetak dana godišnjeg odmora. Od godišnjeg tada nećemo imati nerealna očekivanja, a povratak u stvarnost bit će pun pozitivnog očekivanja i zanosa zbog novih poslovnih obveza.

ponedjeljak, 1. rujna 2014.

Dugoročni ciljevi u prodaji

Prodaja nije utrka na kratke staze, već maraton. Mnogi prodavači u početku imaju prednost. Oslanjajući se na povjerenje, dogodi se da počnu nuditi ono sto kupcu ne koristi. Kad kupac uoči sto se događa, prednost se topi, a neiskusan prodavač ne vidi svoj problem. Dugoročni odnosi s kupcima su puno pametnija strategija. Tko nema vremena za korektan odnos, poslije će morati pronaći vremena da shvati gdje je zapelo...
Uspješni prodavači znaju da je je kvalitetan odnos ključ uspjeha u prodaji. Zna se dogoditi da zbog kratkoročnih koristi prodavači nastoje prodati nešto više. Ta taktika je pametna i korisna samo ako pronađete proizvode i usluge koji se "naslanjaju" na želje i potrebe kupca. Prepoznavanje želja i potreba je temelj prodajnog razgovora. Agresivno nametanje kratkoročno može donijeti financijske rezultate, no time se prodavač izlaže riziku da naruši povjerenje... Kad se to dogodi, puno je skuplje iznova tražiti nove kupce nego razvijati uspješne odnose s postojećima...

Baza vjerodostojnosti

Jeste li kada razmišljali kako stojite sa svojom bazom vjerodostojnosti? Naime, palo mi je na pamet da svaki čovjek u sebi ima određenu bazu na koju može utjecati. To je ona baza koja ima podlogu u odgovornosti da stojite iza svojih riječi, obećanja i postupaka. Neki ljudi lako prelaze preko sitnica, misleći da nisu važne. Neki ljudi nešto obećaju, a onda se predomisle. Naravno, nitko nije savršen i u gužvi svi mogu pogriješiti, no pitanje je koliko smo osvijestili važnost te baze vjerodostojnosti i koliko nam ljudi zbog toga mogu vjerovati. To se mjeri i po harmoniji između naših riječi i djela... Između postupaka i osjećaja... Iako ne moramo sve izreći ili mislimo da smo nešto jako pametno "upakirali u celofan", ljudi vide i podlogu. Ta podloga je jako važna u poslu. To je posebno važno u vrijeme kad ljudi sve manje jedni drugima vjeruju... Svatko od nas treba analizirati svoju bazu vjerodostojnosti za taj dan... Budite marljivi!