Pretraži ovaj blog

subota, 31. siječnja 2015.

Svakodnevni izbori

Koliko sam posebna, uvjerim se svaki dan... Rijetko je netko toliko fantastičan... Beskrajno sam ponosna na sve svoje uspjehe.... Svima sam uzor i drugi su ljubomorni na mene... (reče nezrela osoba)

Svi su posebni, samo se ja ne mogu ni po čemu istaknuti... Pogledaj kako žive fantastičan život... Tužna sam jer nema dovoljno prostora za sve, već samo za neke... Oni su mi uzor i želim jednog dana biti poput njih... (reče nesretna osoba)

Koliko su svi jedinstveni uvjerim se svaki dan... Uživam u fantastičnim ljudima oko sebe... Beskrajno sam ponosna kad netko drugi uspije... Nemam uzore, ali rado gledam pozitivne primjere... I želim im još više uspjeha.. (reče mudra osoba)


Mi biramo sto ćemo misliti i kako ćemo se osjećati... Ne dozvolite da na vas utječu oni ljudi kakvi sami ne biste željeli postati... Privremeni interesi cesto budu važniji od nekih vrijednosti... Pitanje je samo prepoznajete li tu kompenzaciju i do koje razine je za vas podnošljiva...

četvrtak, 29. siječnja 2015.

"Posebniji" od drugih...

Onaj tko misli da je 'posebniji' od drugih, neka prošeta po groblju... I bogati i siromašni, i obrazovani i neobrazovani, i mladi i stari, sa sela i iz grada, i muškarci i žene, smješteni na isti način... Razlika je samo u tome kako su živjeli svoj život... Nema posebnih, samo svjesni i manje svjesni, zahvalni i manje zahvalni...

Osjećaj bespomoćnosti

Osjećaj bespomoćnosti treba tretirati kao pogrešan telefonski poziv.... Kad zazvoni, sjeti se da je pozivatelj pogriješio broj... Poklopi i nastavi se baviti svojim stvarima kao da ništa nije bilo... Ako opet nazove, poklopi sa stavom... Ako onda opet nazove, budi svjestan da ti poziv sigurno odgovara jer ionako nemaš sto drugo raditi... Svatko ima nešto za raditi... I kad misliš da ništa ne možeš, uvijek nešto možeš...

ponedjeljak, 19. siječnja 2015.

Kako probuditi uspavani poslovni zanos?

Mnogima je siječanj težak mjesec... Međutim, mnogi će se složiti da su protekle godine u Hrvatskoj teške... Ako još ne planirate spremiti kufere za službeni put u inozemstvo koji će potrajati godinama, pokušajte probuditi uspavani poslovni zanos i postati učinkovitiji tu gdje jeste.

Mnogi ljudi godinama rade po istom receptu ili kako su uočili da rade ljudi oko njih. Rijetko se upitaju zašto nešto rade i može li se posao obaviti na drugačiji, odnosno kreativniji način. Kako bismo potaknuli razvoj kreativne inteligencije, a time i poslovni zanos, potrudimo se dati što jasnije i detaljnije odgovore na sljedećih 6 pitanja:

1. Znam li koji mi je poslovni cilj i idem li trenutno prema tom cilju?

2. Znam li što mi se uistinu sviđa raditi i koliko dnevno u idelanoj situaciji mogu obavljati tu vrstu aktivnosti?

3. Znam li koje me aktivnosti usrećuju i daju osjećaj doprinosa?

4. Koliko sam novih informacija o onome što volim raditi naučio/la u zadnjih 6 mjeseci?

5. Tražim li dodatne mogućnosti i u najjednostavnijim aktivnostima kako bi se svakodnevno usavršio poslovni proces?

6. Koliko često sebe ohrabrujem i očekujem najbolji mogući ishod ili atraktivnu priliku?

Na mnoga pitanja ljudi ne znaju odgovore. Čak će se uznemiriti kad ih pročitaju i proglasiti djetinjastim u vremenu krize. Međutim, zanos se stvara u nama i vidi u svim aktivnostima koje obavljamo. Moramo moći osvijestiti situaciju u kojoj smo se našli kako bismo mogli učiniti nešto da je promijenimo ili unaprijedimo. U svakom poslu možete napraviti pomak ili uspjeti. Međutim, ne uspijevaju svi. To mogu samo oni koji znaju obavljati posao na kvalitetniji način. Kreativnost se ne rađa kad kopiramo druge i njihov stil. Uspjeh se događa kad odlučimo biti svoji, osvijestimo svoje vještine i jedinstvenost. Odgovori na ova pitanja pomoći će vam da sami sebi priznate u kojoj situaciji se sada nalazite, a što možete i želite dalje...

(objavljeno na portalu Profitiraj.hr)

četvrtak, 15. siječnja 2015.

Blagostanje i miran san

U našem društvu lako je ispasti faca ili osjećati se s vremena na vrijeme tako. Mnogi će nas podržati i u najbizarnijim idejama... Tako i mediji kreiraju zvijezde... Ipak, za mene je najveća faca onaj tko legne i spava kao beba, zadovoljan i zahvalan... I faca je onaj koji se osjeća dobro sam, bez skupog odijela, šminke, nakita ili auta... Ili uglednog društva... Samo, dug je put do takve face... Duži nego do dobrog auta ili skupog odijela, ali svaki korak na tom putu vrijedi... Samo, mnogi ne vide dar i blagostanje u mirnom snu...

Naporan rad

Mnogi misle da bjesomučno radim... Godinama sam se čudila kako ljudi to misle. A sad mi je jasno... Što je nekome rad, meni je zabava. Što je nekome teško, ja to vidim kao usputnu aktivnost... I to je formula... Nikad se nećete žaliti na ono što volite... Ako uživate u svom poslu, uvijek ćete napraviti više nego oni koji ga mrze. I sve je tako jednostavno. Pronađite ono zbog čega vam srce pleše i plesat ćete cijelo radno vrijeme... Namršteno lice, zgrčeno tijelo, frustracija i očaj neće naštetiti poslu kojeg radite, već vama... Na poslu niste netko drugi. Na posao ide ista ona osoba koja živi svoje privatne sate... Želite li veći dio dana biti u grču? Izračunajte koliko je to sati kroz 10 godina...

Udaljenost od sebe

Kad god se ne osjećate dobro na nekom mjestu ili u nekoj suradnji, ili se osjećate nemirno zbog situacije u kojoj ste se našli, znači da ste otišli od svoje svrhe i onoga što je vama važno... Što dalje idete od svog središta, osjećat ćete se lošije... Kad se budete približavali sebi, osjećaj mira će vas uvijek ispuniti i znat ćete da je to prava stvar za vas... Naravno, uvjet je da slušate svoje signale i znakove... Nemir umara, opterećuje i stvara probleme... Mir odmara, potiče kreativnost i optimizam. Udaljenost od sebe uvijek ima posljedice. Pitanje je samo koju ste cijenu spremni platiti...

Gluposti

Puno je gluposti koje se vrte oko nas... Ipak, puno je veća glupost ako nas netko uvjeri da moramo biti u službi te gluposti. Glupost se uvijek vrti pa na neke lijepi, a od nekih odbija... Imate pravo odustati od nametnutih pravila...Mnogima je netko "objasnio" kako treba živjeti i raditi... A to su obično bili oni koji ni sami nisu bili zadovoljni tim pravilima... Slijedite ono što koristi vama i drugima oko vas... Najgore je slijediti nešto što ne znamo ni čemu zapravo služi....

ponedjeljak, 12. siječnja 2015.

Dokažite svoje prednosti

Mnogi poslovni subjekti trude se učinkovito prezentirati konkurentsku prednost. U toj aktivnosti ključno je saznati mišljenje kupaca i klijenata i uključiti ga u promotivne materijale.

Evo podsjetnika što pri tome ne smijemo zaboraviti:

1. Odaberite jednog kupca ili klijenta i objasnite na njihovom primjeru kako je vaš proizvod ili usluga obogatio njihov život ili poslovanje, ili kako su uštedjeli, unaprijedili, popravili ili uljepšali nešto... U toj priči obavezno mora biti uključena analiza postojećeg stanja i definicija izazova klijenta te vaše rješenje i postignuti rezultat.

2. U komentare i preporuke uključite fotografije klijenta ili kupca ili njihove ponude. Mnoga istraživanja su pokazala da su takve preporuke učinkovitije od onih tekstualnih.

3. Grupirajte preporuke po sadržaju, zemljopisno, prema djelatnosti ili potrebama klijenata, kako bi se potencijalni kupci u jednoj grupi mogli prepoznati.

4. Zamolite klijenta da vlastoručno napiše i potpiše preporuku i skeniranu je priložite u svoje promotivne materijale.

5. Dajte odgovore na često postavljena pitanja. Neka pitanja zaista će se pojaviti od klijenata ili kupaca, no treba uključiti i ona pitanja na koja mislite da bi klijenti trebali dobiti odgovore, a što doprinosi jačanju vaše konkurentske prednosti. U pitanja možete uključiti imena i funkcije kupaca koji su ih postavili.

6. Sadržajno ili stručno doprinesite jačanju vaše djelatnosti. Napišite članak za novine, stručnu publikaciju ili portal. Uključite kopije tih članak ili izjava u svoje promotivne materijale, zajedno s komentarima odabranih kupaca ili klijenata.


Vaši potencijalni klijenti sigurno neće pročitati sve vaše promotivne materijale. Vjerojatnije je da će pogledom samo preletjeti preko vaših tekstova. Ipak, takva grupa materijala djelovat će uvjerljivije i atraktivnije. Mnogi poslovni subjekti imaju puno kvalitetnih dokaza za svoju konkurentsku prednost, no zbog svakodnevne utrke na tržištu zaboravljaju da je prezentacija postignuća u interakciji sa zadovoljnim kupcima vrlo važna, a često na prvi pogled nevidljiva točka u toj utrci.

(objavljeno na portalu Profitraj.hr) 

ponedjeljak, 5. siječnja 2015.

5 savjeta za kvalitetniji promotivni dopis

Mnogi poslovni subjekti kroz cijelu godinu šalju promotivne dopise. Međutim, mnogi dopisi su samo informativni, previše usmjereni na ponuđača, a vrlo često i dosadni. Kvalitetan promotivni dopis je kao i oglas, mora pozvati potencijalne kupce i klijente na aktivnost povezanu s vašom ponudom.

Prije slanja, trebalo bi provjeriti ima li dopis sljedećih 5 elemenata:

1. Smislite atraktivan naslov koji poziva na čitanje – kaže se da je za pisanje naslova potrebna otprilike ista količina vremena koliko za pisanje cijelog dopisa. Dopis će biti odličan, jedino ako ste pogodili pravi naslov. Dajte si vremena za pisanje naslova (ili subjecta u e-mailu). Naslov može biti pitanje (Znate li...), može biti prednost koju nudite (6 savjeta za kvalitetno...) ili poruka za ciljnu skupinu (Poslovne žene vjeruju da...).

2. Povežite se s čitateljem – dajte do znanja da razumijete situaciju u kojoj se nalazi vaša ciljna skupina. Pokažite da znate sve o izazovima s kojima se susreću i opišite kako taj izazov izgleda, obzirom da želju, vrijeme, frustraciju, status ili novac. Nakon opisivanja izazova, opišite kako vaša ponuda može riješiti taj izazov.

3. Prezentirajte rješenje – dokažite da imate sjajnu ideju, prijedlog suradnje, ponudu, proizvod ili uslugu. Uključite i pametno prezentirajte do 3 koristi od svog rješenja.

4. Odgovorite na primjedbe – u svakoj ponudi postoje tzv. „rupe“ u kojoj će kupac ili klijent pomisliti na nedostatak ponude. Iste primjedbe se često ponavljaju, ponuđači znaju o čemu je riječ, tako da primjedbu treba riješiti već u promotivnom dopisu i dati pravi odgovor, a ne čekati da kupac o tome razmišlja, izrazi sumnju i odustane od ponude još tijekom čitanja.

5. Potaknite na aktivnost – Ponudite uzorak, besplatan proizvod, gratis uslugu ili besplatan savjet kako bi se kupac ili klijent uvjerio u kvalitetu ponuđenog. Na kraju, jasno navedite zašto bi vam se trebali javiti i kako mogu naručiti ono što nudite. Također, u završnom dijelu treba navesti sve glavne koristi o od ponude, jer završetak pisma skoro jednako važan kao i sam početak.

(objavljeno na portalu Profitiraj.hr)

Povjerenje u vlastite sposobnosti

Mnogima je najteže povjerovati u vlastite sposobnosti i kreirati život po svojim mjerilima... To je kao kad spremate ormar, možete sve očistiti, posložiti i rasporediti na svoje mjesto ili samo zatvoriti vrata pred neredom. Neki se prave da su nešto riješili na način da premjeste stvari, a neki sve viškove natrpaju u ukrasnu kutiju pa se čini da je sve u redu, čak i lijepo na prvi pogled... No, terete ne možemo samo premjestiti, zatvoriti vrata ili zapakirati u ukrasnu kutiju... Terete treba ostaviti iza sebe, a ormar našeg života napuniti onim u čemu ćemo uživati... 

Povjerujte u svoje sposobnosti i kada nitko u njih ne vjeruje... Vjerujte u sebe više od drugih... Ako to niste još postigli, pred vama je cijela nova godina...