Pretraži ovaj blog

srijeda, 28. rujna 2016.

Jeste li posebni ili ne?

Danas se teško sjetiti proizvoda i usluge koji ne postoji. Teško je ući u djelatnost u kojoj je nikakva ili mala konkurencija.

Mnogi se iscrpe na radionicama u Filaksu kada radimo na nekom poslovnom slučaju ili projektu pa ja inzistiram na definiranju JOŠ jasnije konkurentske prednosti. Čini se pomalo dosadno ponavljati ista pitanja: „Objasni zašto bi netko kupio, zašto bi se odlučio baš za vas u moru ponude, zašto bi ovo, zašto bi ono…?“ N. Bate kaže da proizvode ne trebamo prodavati po cijeni već po vrijednosti. Zapitajte se koliko Vi stvarno vrijedite na tržištu radne snage, koliko vrijede proizvodi ili usluge koje isporučujete tržištu, kakva je percipirana vrijednost… Razmislite i analizirajte kako možete biti i bolji od toga…

Znate li što ljudi govore o Vama kada niste prisutni? Koliko vidim u praksi, često je riječ o krajnostima, odnosno lajkanju, hvaljenju, podržavanju u javnosti, a onda s druge strane, u 4 oka potiho, na kavici, potpuno druga priča… Naravno, uvijek je važno što vi želite da drugi misle o vama i jeste li zadovoljni svojim poslovnim aktivnostima i rezultatima. Ako uživate u onome što radite i ne radite ništa o čemu bi se sramili govoriti pred svojom djecom, onda je sve u redu…  Uostalom, meni se ipak čini da još uvijek nije potpuno ofucana Sokratova izreka: „Dobar način da zaradiš dobar ugled jest da pokušaš biti onakav kakvim se želiš prikazati“. Kad dobro smislite kamo idete, protegnite se i samo krenite!