Pretraži ovaj blog

srijeda, 28. rujna 2016.

Muka po uslugama

Tržište je danas kao uzburkano more. Snalaze se samo najbolji plivači ili oni koji imaju pomoć u vidu pojasa za spašavanje ili dobre čamce. Teško je izmisliti nešto potpuno novo, a postojeći igrači na tržištu pokušavaju zadržati svoje pozicije, ne razmišljajući da se pozicija na uzburkanom moru teško može postići.

Mnogi koji na tržištu nešto nude imaju osjećaj ekskluzive, odnosno misle da su oni jedini koji se nečim smiju i mogu baviti. To je često prisutno kod usluga koje su naizgled slične, a u svojoj biti potpuno različite. Neki imaju osjećaj da su nešto pokrenuli prvi u Hrvatskoj pa samim time imaju veće „pravo“ da se time bave do kraja svog života. Tek kad se to ovako napiše, jasno je koliko apsurdno izgleda i zvuči. Još je zanimljivije kad se sjete da su i sami neki konceptponude preuzeli od 30 godina starog primjera sa Zapada.

Organizacije koje nude usluge razlikuju se po načinu izvedbe, po načinu kako pristupaju ljudima, po ljubaznosti, stručnosti, uslužnosti ili nekim drugim naoko nevidljivim karakteristikama. Klijenti žele neke usluge jer osjećaju posebnu vezu s atmosferom koja vlada u trenutku isporučivanja usluge. Upravo iz tog razloga, svatko tko se bavi uslugama mora razmišljati o tome kako da unaprijedi svoju uslugu i odnos s klijentima, umjesto da se bavi analizom konkurencije.

Kad kažete da vas je netko iskopirao ili radi slično kao i vi, vrlo vjerojatno je to jedina ideja koju imate i želite je zaštititi takvim besmislenim izjavama. Netko tko ima stotine ideja, ne plaši se konkurencije i njihovih projekata. Osim toga, ako zaista imate nešto jedinstveno, zaštitite sam koncept i osigurajte se na taj način ili prijavite onoga tko radi baš isto što i vi. Onda će nadležne institucije utvrditi što se događa i riješit ćete slučaj.

Netko tko zna kakvu vrijednost nudi tržištu, nema potrebu upirati prstom u druge. Osim toga, svaki klijent može saslušati te žalopojke i napade na konkurenciju, ali ubrzo će se okrenuti od negativne priče i atmosfere. Kad kupujemo usluge, želimo se osjećati dobro, želimo ugodu, želimo kvalitetan odnos. Koliko uslužni mogu biti frustrirani ljudi, koji imaju želju da unište sve oko sebe? Mnoga istraživanja su već davno pokazala da organizacije ne propadaju zbog konkurencije, već zbog loše usluge, neprilagođenih i svađalački raspoloženih zaposlenika.

Možda ste uočili da tržište nije baš najpoštenije i da ljudi traže različite prečice do uspjeha kad isporučuju usluge, no treba se uvijek sjetiti da je najbolje da se ponašate onako kako želite da vas ljudi pamte. Ako želite da vas pamte kao nekoga tko se plaši konkurencije, nastavite optuživati druge za svoj neuspjeh. Ako želite da vas pamte kao kreativnog i uspješnog, obratite pažnju na svoje klijente i inovacije u svojoj ponudi. Dok vrijebate konkurenciju i susjede kroz prozor, sjetite se da su vam možda klijenti pokucali na vrata, a vi ih ne vidite jer razmišljate o tome kakvu uslugu nudi netko na koga ste fokusirani.

Sve usluge su specifične upravo po onome kako ih isporučujete i privući će upravo one klijente koji u njima vide vrijednost. Ako mislite da ćete dići svoju vrijednost umanjujući tuđu, to samo znači da ste poput djeteta zauzeti rušenjem kula u pijesku, a onaj tko ide naprijed već ima viziju svoje nove i još uspješnije građevine. Ljudi će uvijek više ići prema onima koji grade, a ne prema onima koji žele rušiti.