Pretraži ovaj blog

četvrtak, 14. studenoga 2013.

Kako do kupaca?

Veliki broj malih poduzetnika uživa u svom radnom prostoru kojeg je uredio po svojoj mjeri, ugodno se osjeća s proizvodnjom, proizvodima i uslugama, ali nastanu problemi kada je potrebno obavljati menadžerski posao ili posao voditelja prodaje. Često se pravdaju da se žele baviti sadržajem, a ne prodajnim aktivnostima i razgovorima s ljudima. Poznato je da posao uvijek rade ljudi s ljudima, odnosno čovjek s čovjekom stoga su takvi izgovori pravi put do neuspjeha.

Bez obzira na djelatnost kojom se bavite, bez obzira na kategoriju proizvoda i usluga koje nudite, ključni interes treba biti usmjeren na ljude, potencijalne kupce i klijente, a naravno i partnere i suradnike. Dakle, potrebno je intenzivirati kontakte s ljudima. Zapitajte se s kim ste prije uspješno surađivali i koje kupce ste prije privlačili. Je li se što promijenilo? Možete li opet doći do njih? Kada ste ih zadnji put kontaktirali poštom, telefonom ili e-mailom. Sjetite se suradnika s kojima ste nekada radili? Gdje su oni sada? Čime se bave? Dogovorite kratki sastanak i razmijenite mišljenja i ideje. Možda se baš dogodi kreativni iskorak i osmislite dobar projekt za novu suradnju. Sjetite se ljudi koje ste upoznali na brojnim događanjima ili edukacijama? Gdje su oni? Što rade? Možete li smisliti moguću suradnju ili ih možete zamoliti da povratnu informaciju vezano za vaše proizvode i usluge u smislu istraživanja tržišta. Jeste li skoro zvali potencijalne kupce koji ne znaju za vas? Jeste li se predstavili i pokušali dogovoriti sastanak? Koliko takvih poziva tjedno obavljate? Koliko ste novih sastanaka dogovorili u zadnjih 15 dana? Jeste li nekako nagradili postojeće kupce? Kada ste zadnji put u miru porazgovarali s njima ili im zahvalili?

Ako imate odgovore na sva ova pitanja, znači da ste svjesni uloge ljudi u poslu kojeg obavljate, a ako su pitanja ostala neodgovorena, znači da ste previše koncentrirani na ono što nudite, a ne na one zbog kojih to nudite.

Kraj godine prirodno nas tjera da zaključimo postojeće aktivnosti i vidimo idemo li u dobrom smjeru. Ako je smjer dobar, nastavite, a ako je ova godina – godina vaših promjena, prihvatite i hrabro krenite s novim planovima.