Pretraži ovaj blog

nedjelja, 17. studenoga 2013.

Skromno nasuprot agresivnog

Sve češće gledam stručne ljude koji se ne žele hvaliti kod predstavljanja. Često gledam uspješne ljude koji ne žele pretjerivati u samopromociji. Na edukaciji sam upoznala jako puno ljudi koji se ne usude dinamičnije ponuditi svoje proizvode i usluge, jer gledaju agresivnu konkurenciju oko sebe misleći da oni to čine jer imaju jaču podlogu ili ih vide većima nego što zaista jesu.


Teško je gledati sve one koji viču iz sveg glasa i stvaraju pogrešnu sliku o uspješnom poslovanju i poslovnim vrijednostima. Poduzetnicima početnicima teško je povjerovati da ljudi koji se jako često pojavljuju kao uspješni nisu toliko uspješni kada je riječ o prihodima. Ovi skromni dorađuju svoje proizvode, osmišljavaju ambalažu, čekaju da dorade sve aspekte svoje ponude i tek onda tiho odlučuju komunicirati ono što imaju. Ovi koji ne ulažu toliko u kvalitetu, prvo krenu s "vikanjem", a poslije u hodu uštimavaju ono što su planirali ponuditi. Riječ je o dvije krajnosti koje sve češće viđam...


Ogroman broj ljudi ulazi u poslove za koje nema odgovarajuće obrazovanje, iskustvo niti reference, jer im se čini da je posao jednostavan i da donosi veće prihode nego onaj koji su do tada radili. Takvi ljudi stvaraju probleme cijeloj djelatnosti, nude nekvalitetne proizvode i usluge, smetaju suradnicima, kreiraju loš imidž cijele branše i ostavljaju loš dojam na korisnike ili kupce.


Sve ovo što navodim posljedica je loših strategija, pogrešnih pristupa, neinformiranosti tržišta i površnosti na svim nivoima. Koliko dugo će još sjajni celofan i "vikanje" biti važniji od sadržaja? To ovisi o svima nama..., a kupci neka odluče.