Pretraži ovaj blog

četvrtak, 28. studenoga 2013.

Vampiri u borbi protiv kreativnosti

R. Towsend je rekao da je vrijednost ideje direktno proporcionalna protivljenju koje je prouzročila! U dosta slučajeva je to potpuno točno!

Kada sam išla u 4 razred osnovne škole, učiteljica me je javno prozvala pred razredom i optužila da sam prepisala pjesmicu od nekog poznatog pjesnika, samo nije znala od kojeg. Rekla mi je da je sigurna da djeca ne znaju pisati takve pjesme i mučila me otprilike pola sata da priznam iz koje knjige sam je preuzela. Naravno, pjesmica je bila moja i zvala se „Kroz maglu bijelu“. Kao što znamo, u djetinjstvu, ali i odrasloj dobi nije teško naići na ljude koji žele ugasiti kreativnu vatru u vama. Znate li vi takve ljude? Možete li se sada sjetiti barem dvoje koji su vam učinili nešto slično?

Svakako, povratne informacije su pozitivne i mogu služiti da preispitate svoje ideje, ali ako su konstruktivne, ako si je netko dao vremena da ideju analizira i ako ima dosta iskustva. Takvim osobama uvijek treba postaviti pitanje i zamoliti ih za pomoć u smislu: „Što predlažeš da promijenim u ovome?“, „Kakva su tvoja iskustva sa sličnim projektima?“, „Imaš li savjet kako da poboljšam...?“ Obični kritičari nemaju odgovore na ova pitanja, već su samo vampiri koji sišu kreativnost.

Kako si pomoći?

Razmislite koje vještine želite razvijati i koje aktivnosti biste poduzeli da vas nije briga što će drugi reći, odnosno analizirajte što biste radili da ste potpuno neopterećeni.

Pokušajte napisati barem 8 rečenica koje počinju s „Kada me ne bi zanimalo što drugi misle od tome, odlučio/la bih se...“ Kada lista bude dovoljno duga, odlučite u kojem razdoblju ćete pokušati barem jednu aktivnost od navedenih. Ohrabrite sami sebe na prvi korak prema kreativnosti.

Pojedinci su nas u prošlosti tjerali da budemo prosječni i ne iskačemo iz okvira ponašanja, a u odrasloj dobi sami moramo odlučiti hoćemo li se nastaviti tako ponašati. Kako biste ubrzali proces i potaknuli kreativnu inteligenciju, pokušajte i vi biti podrška nekome drugome u istom procesu. Sljedeći puta držite usta zatvorena kada vam netko povjeri svoju zamisao i umjesto kritike, pružite potporu. Zajedno nam je sve lakše, zar ne?

I za kraj, sjetite se se da je i seminarski rad osnivača Federal Expressa, Freda Smitha, dobio jedva prolaznu ocjenu jer je njegov profesor na Sveučilištu Yale smatrao da takvo nešto nije izvedivo. Kao što vam je poznato, FedEx je danas poznata, uspješna i ugledna tvrtka.