Pretraži ovaj blog

subota, 8. veljače 2014.

Vrijednost posla

Radeći u kaosu, zbrci, prema zahtjevima koji stižu od drugih, dogodi se da s vremenom izgubimo osjećaj koliko nam vremena treba za neku aktivnosti i koliko ta aktivnost stvarno vrijedi.

U razgovoru s prijateljicom, rekla mi je da u svoj raspored jednostavno ne može ubaciti administraciju jer ima osjećaj da je tog posla previše te da uz ostale obveze to jednostavno ne stigne raditi tijekom dana. Odlučila je angažirati asistenta tj. suradnika koji će to raditi za nju. Naravno, ako imamo tu mogućnost, uvijek je dobro imati pomoć za aktivnosti koje nam oduzimaju vrijeme koje možemo iskoristiti mudrije.
Međutim, ukoliko pod utjecajem brojnih aktivnosti koje stižu od drugih (nadređenih, klijenata, suradnika itd) više nismo u mogućnosti procijeniti koliko vrijedi i koliko vremena oduzima neki posao, važno je da uspostavimo ritam, odnosno disciplinu obavljanja pojedinih zadataka koje želimo analizirati.

Recimo, ako je taj posao odgovaranje na veliku količinu e-mail poruka, važno je da u danu odredimo vrijeme (1 puta ili više puta tjedno, ovisno o potrebi) i definiramo u koje doba dana ćemo taj posao obavljati (npr. od 12.00 do 13.00). Nakon što uspostavimo određeni ritam i pridržavamo se rasporeda, nakon par dana ćemo procijeniti koliko vremena zaista treba za obavljanje određenog posla. Naime, dogodi se da neki posao rascjepkamo kroz cijeli dan pa nam se čini da posla ima više nego što ga zaista ima. Isti je slučaj s nekim zadatkom kojeg radimo kroz par dana ili ga odgađamo i onda se na kraju tome posvetimo i obavimo sve za pola sata. Sigurno ste se našli u takvoj situaciji i onda iznenadili kako ste posao brzo obavili... 
Ako sami postignete disciplinu i provjerite trajanje i vrijednost posla u situaciji ako odlučite angažirati nekoga da posao obavlja umjesto vas, znat ćete koliko je vremena stvarno potrebno za taj posao. Tako ćete moći mudrije definirati opis radnih zadataka i precizirati honorar (ili plaću). Isto tako, ako je organizacija posla nešto o čemu trebate razgovarati s poslodavcem ili voditeljem odjela, važno je znati realnu vrijednost posla kako biste mogli pregovarati o plaći i uvjetima u budućnosti, ali i eventualnoj mogućnost da vam netko od kolega pomogne ili da dio posla prenesete na nekog suradnika (ako je potrebno).

Ako se discipliniramo u obavljanju poslova na koje možemo utjecati, ostat će nam više vremena za bavljenje važnijim aktivnostima koji su možda značajniji u vašem poslu. Vrlo često se dogodi da ljudi više vremena ulažu u manje vrijedne aktivnosti, a onda više nemaju vremena niti energije za najvažnije. 
Nakon što se discipliniramo, lakše možemo procijeniti je li neki posao važan i koliko nam energije troši, hoćemo li ga proslijediti (i možemo li) drugoj osobi ili ćemo jednostavno odvojiti 2 sata u tjednu i sami ga obaviti. Kao i u svemu, prvo moramo nešto procijeniti da bismo mogli odlučiti što dalje da bismo bili učinkovitiji.