Pretraži ovaj blog

petak, 16. svibnja 2014.

Osuđivanje i razumijevanje

U razgovorima s teškim ljudima ili u različitim konfliktima, često smo skloni tražiti krivca. To je normalna i prva reakcija u svima nama... Međutim, traženje krivca nije baš najbolja ideja, jer nas koči da shvatimo prvi uzrok događaja i kreiramo potencijalno rješenje. Traženje krivca nas vodi u prošlost, a razumijevanje događaja nas vodi prema naprijed.
Tražnje krivca se temelji na nerazumijevanju situacije, nerazumijevanju svojih i tuđih emocija te brojnim pretpostavkama i unutarnjim razgovorima. Isto tako, traženje krivca može biti temeljeno i na strahu da mi ne budemo na neki način okrivljeni za situaciju koja je nastala.
Kad se nešto u organizaciji dogodi, je li rješenje utvrditi tko je "najviše kriv" za događaj ili je pametnije sjesti i dogovoriti se kako problem riješiti?! Naravno, svi znamo da je odgovor ovaj drugi, no o timu ovisi kako će nesporazum ili problem zapravo završiti... Traženje krica je gubljenje vremena, a onda zapravo ne pronađemo novi model rješavanja budućih sličnih situacija...
Kao i u mnogim poslovnim situacijama, zna se dogoditi da nešto jako dobro znamo i razumijemo, ali se ipak ne odlučujemo raditi po tom pametnijem principu... Dakle, samo svijest o nečemu nam pomaže da situaciju i promijenimo...