Pretraži ovaj blog

nedjelja, 17. kolovoza 2014.

Uspoređivanje i zavist

Mirujem zbog zgloba kojeg sam ozlijedila u padu. Ovo mirovanje omogućuje mi da se posvetim svojoj velikoj ljubavi - pisanju.
A kad smo već kod pisanja, htjela bih na tom primjeru nešto objasniti. Naime, zna se dogoditi da se ljudi često uspoređuju s drugima i njihovim karakteristikama. Svi mi imamo određene talente. Oni nisu jednako raspoređeni na sve, već se svatko po nečemu ističe. Naravno, svaki talent koji nam je povjeren bismo trebali razvijati. U djetinjstvu možda te naše talente drugi nisu prepoznali pa su ih zanemarili. No, u odrasloj dobi sami bismo trebali preuzeti tu odgovornost.
Međutim, važno je da se bavite svojim talentima, a ne tuđim
Zna se dogoditi da neki ljudi sumnjičavo gledaju na moje pisanje u smislu: "Zašto se toliko mučiš, mozak će ti prokuhati?" ili "Bolje je da se odmoriš!" ili "Dok se drugi odmaraju, ti pišeš" ili "Trebaš pustiti mozak na pašu i ne razmišljati!"
Naravno, kad to govore, gledaju kroz svoje talente. Meni je pisanje odmor, strast, ljubav, uživanje i radost. Kako me takvo nešto može umoriti???
Naravno, ako nekome trebaju 3 noći za jedan tekst, onda naravno da ne može razumjeti ovu moju pojavu. No, ja to i ne tražim i ne obazirem se na to. Ovaj primjer samo služi za pojašnjenje situacije vezano za zavist i uspoređivanje.
Dakle, ako analiziramo i važemo tuđe talente na način da u upućenim rečenicama skrivamo neke negativne poruke, riječ je o uspoređivanju ili o zavisti (ovisno o stupnju negativnosti). Neki će reći da su to dobronamjerni savjeti... Međutim, najdobronamjernije bi bilo da svatko uzme svoj talent i s njim nešto napravi, a druge ostavi da se bave sa svojima... Uspoređivanje u bilo kojem segmentu života vodi u propast, osjećaj nezadovoljstva ili nedostatka stvarnog smisla.
Uspoređivanje je zapravo jak osjećaj pomanjkanja. Kad bi se takvi ljudi fokusirali na vlastite talente i bogatstva koja imaju, a manje čačkali po tuđima, rezultati bi im bili puno bolji. Fokusiranje na vlastite snage pojačava te snage. Uspoređivanje s tuđim snagama ne vodi k uspjehu i napretku. Kad se uhvatite da važete nečije talente sa željom da budete savjetodavac, razmislite govorite li o sebi ili o drugome... Eto vježbice na koju se svi moramo svakodnevno vraćati...