Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 11. studenoga 2013.

Iznad prosjeka

Kupci očekuju jedinstvenu ponudu. To može biti iznimna kvaliteta proizvoda ili usluge, brzina isporuke koju drugi ne mogu ponuditi, ugodna atmosfera na prodajnom mjestu, najeduciraniji zaposlenici, značajna širina asortimana, atraktivan i inovativan dizajn itd. Nažalost, već poznata prosječna ponuda danas više nije dovoljna za uspjeh, jer su takvi proizvodi i usluge prvi na udaru u vremenu krize. Karl Pilsl je analizirao 150.000 njemačkih tvrtki koje su bankrotirale i zaključio: „Jednostavno imamo previše sličnih tvrtki koje zapošljavaju slične zaposlenike sa sličnim obrazovanjem i koji obavljaju slične poslove. Uz to imaju slične ideje, proizvode slične stvari po sličnim cijenama i slične kvalitete“. Ukoliko poduzeće pripada toj skupini, može očekivati zaista tešku budućnost u vremenu potpunog gubitka solidne sredine u kojoj se u prošlosti moglo jako lijepo živjeti i poslovati. Kupci kod svake kupnje žele osigurati sve veću korist u odnosu na financijska ulaganja, a osrednji proizvodi im više u tome ne mogu pomoći. Pametno ulaganje za kupca znači da će dobiti više od onoga što je mislio da tvrtka može dati. U budućnosti, uspješni proizvodi i usluge će kontinuirano osluškivati želje kupaca, biti fleksibilni i mijenjati se u skladu sa zahtjevima tržišta.

Tvrtke u okviru strategije moraju odlučiti s kakvom jedinstvenom ponudom će se obratiti tržištu i koji oblik marketinške komunikacije će koristiti. Važna je i odluka o intenzitetu komunikacije kako potrošači sami ne bi sami stvarali sliku o proizvodima i uslugama. Takav razvoj situacije često ne ide u prilog tvrtkama, a naknadno mijenjanje slike u mislima potrošača zahtijeva puno više ulaganja s upitnim rezultatom. Nažalost, još uvijek među poduzetnicima možemo čuti izjavu da kvaliteta ne treba promociju. Uspjeh je moguć jedino ukoliko uz kvalitetan sadržaj ide i odgovarajuća marketinška komunikacija s tržištem. Naravno, marketinška komunikacija mora biti istinita, jer pojavom društvenih mreža i dijaloga na internetu, neistinite tvrdnje se vrlo brzo otkriju.

Ukoliko tvrtka ne može pronaći jedinstvenost u odnosu na konkurenciju, mora je stvoriti! Jedinstvenost u fokusu mora imati kupca ili klijenta, odnosno mora biti kreirana prema njihovim zapažanjima, a ne smije biti satkana od emocija zaposlenika ili vlasnika tvrtke. Jedinstvenost mora zadovoljiti sljedeće kriterije: mora biti važna za potrošača, mora istaknuti proizvod ili uslugu na drugačiji način, mora biti superiorna, mora se moći jednostavno komunicirati, treba biti priuštiva kupcu, a profitabilna tvrtki.Naravno, tvrtka mora biti originalna u kreiranju konkurentske prednosti. I ako u tome uspije, mora znati da će tu ponudu uskoro netko kopirati... Jedinstvenost ne traje vječno. Svi smo pod pritiskom krize, dinamičnog tržišta i rastuće konkurencije. Iz tog se razloga svaki dan valja podsjetiti da su prilagodba, osluškivanje tržišta, usvajanje novih trendova i vještina brzog učenja jedine održive konkurentske prednosti na tržištu.