Pretraži ovaj blog

četvrtak, 14. studenoga 2013.

Marketinški miks u praksi za male poduzetnike

Većina poduzetnika je već davno čula za legendarni marketinški miks ili koncept u kojem su sadržani proizvod ili usluga, cijena, distribucija i promocija i na kojima se temelje marketinški principi. Međutim, kada krenemo u detalje, onda se ipak u praksi može uočiti da taj koncept kod velikog broja malih poduzetnika nije do kraja razrađen i osmišljen.

Ako analiziramo proizvod ili uslugu, važno je poznavati sve vrijednosti ili snage tog proizvoda ili usluge, kao i nedostatke, odnosno slabosti. Poduzetnici bi trebali znati koje su glavne koristi od proizvoda i usluga koje nude, jer kupci ne kupuju osobine već ono što ti proizvodi i usluge čine korisno njima za život ili poslovanje. Također, važno je definirati i po čemu se taj proizvod ili usluga razlikuju od ponude konkurencije, uzimajući u obzir da se ta konkurentska prednost mora jasno moći argumentirati i komunicirati da bude razumljiva i atraktivna ciljnoj skupini potrošača. 

Što se tiče cijena, potrebno je analizirati na temelju čega su definirane cijene i kakva je zarada po pojedinim proizvodima i uslugama. Također, važno je definirati kakve pogodnosti nudimo kupcima i na koji način ih osmišljavamo. Mnogi se vode definiranjem cijena temeljem konkurencijskog pariteta, a ne realnom situacijom u svojoj tvrtki. Također, važno je definirati koja je optimalna cijena za vrijednost koj pružamo potrošačima, koju su spremni platiti i koju je potrebno komunicirati na tržištu.

Distribucija ili mjesto je put kojim dolazimo do potrošača. Važno je analizirati na koji način vrijednost možete isporučiti tržištu. Naravno, sve ovisi o tome radite li to izravno ili imate posrednike. Također, važno je poslujete li putem interneta, imate li vlastito prodajno mjesto ili surađujete s drugim prodajnim mjestima. Sve su to izazovi s kojima se poduzetnici moraju suočiti te osmisliti najbolji način za distribuciju proizvoda i usluga koji odgovara kupcima kako bi bili što dostupniji i bliži onima zbog kojih poslujemo.


Vezano za promotivne aktivnosti, svaki poduzetnik treba odlučiti kojim oblikom promocije će se baviti i kojim intenzitetom. Promotivne aktivnosti su aktivnosti oglašavanja, odnosa s javnošću, osobne prodaje, unapređenja prodaje i direktnog marketinga. Svaki od oblika komunikacije s kupcima ima svoje prednosti i nedostatke, kao i kratkoročne i dugoročne ciljeve. Važno je poznavati mogućnosti svake od aktivnosti kako bismo odabrali odgovarajući splet, postigli sinergiju i tako se približili kupcima i komunicirali vrijednost naše ponude. No, to je već druga tema o kojoj ću govoriti u sljedećem članku. Do tada, puno uspjeha u osmišljavanju prave strategije!