Pretraži ovaj blog

subota, 23. studenoga 2013.

Evo što bi ti trebao ili trebala....

Evo uhvatih se nekoliko puta kako mi se i samoj učinilo da bi neka osoba trebala nešto raditi drugačije ili po nekom drugom principu... Iz naših cipela, tuđe ponašanje ponekad izgleda neobično, a isto je i s poslovanjem drugih tvrtki... Svi smo ponekad skloni pomisliti da mi imamo rješenje za druge, tj. da je naš način - najpametniji način... Međutim, kad se i nama događaju promjene, odnosno kad i sami trebamo poneki savjet - obično tada imamo pregršt savjeta za druge...

Vrlo često volim poslušati što netko misli o meni i mom poslu. To su odlične povratne informacije koje mi pomažu da bolje upoznam tu osobu, a i ona mene. Nakon razgovora osjetim potrebu da posao sagledam s distance i donesem nove odluke, koje su opet samo moje. Savjeti drugih su zaista odlični, ali samo zato da nam pomognu da vidimo kako se osjećamo u vezi različitih rješenja i onda procijenimo jesmo li na dobrom putu ili nismo. Bilo bi mi isto tako drago da ni drugi ne slušaju doslovno moje savjete - već bih voljela da im oni pomognu da pronađu svoje idealno rješenje. Uživajte u razgovorima s ljudima i dijeljenju iskustava, jer svaka uputa za poslovno putovanje je dobra, no svatko od nas na kraju treba preuzeti vlastitu odgovornost za svoju rutu.

Nedavno sam tijekom jednog dana provela nekoliko sati u razgovoru s tri potpuno različite osobe i nakon toga, dobila pregršt svojih ideja u kojem smjeru dalje mogu krenuti. Od nekih poslova sam odlučila odustati, na nekima nastaviti raditi kao i do sada, a neke intenzivirati radi pozitivnih povratnih informacija od klijenata.

Važno je odvojiti vrijeme za razgovor sa suradnicima, klijentima, poslovnim partnerima, ali i konkurencijom, odnosno kontinuirano pitati, istraživati, promatrati, slušati, govoriti... Takav mini brainstorming treba prakticirati što češće, jer nakon toga smo obogaćeni s bezbroj novih prilika od kojih opet odaberemo rješenje koje je samo naše...