Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 25. studenoga 2013.

Sviđaš mi se...

U prodaji, ali i međuljudskim odnosima, često govorimo o važnosti sviđanja, dopadljivosti i simpatičnosti prodavača ili prodajnog predstavnika (bez obzira na hijerarhiju). Ako gledamo šire, svi smo mi nekada prodavači, pa makar samo svojih ideja i planova. U praksi se često naglašava važnost stvaranja uspješnih odnosa s ljudima, odnosno građenja mostova do pojedinih donositelja odluka, kupaca ili klijenata. 

Razgovori i dogovori su ugodniji ukoliko smo usklađeni s ljudima, a naklonost prema drugima ćemo osjećati ako dijelimo iste interese ili stavove. Obično nas privlače ljudi slični nama, što se vidi po usklađenim pokretima i usklađenom govoru. 
Ljudi se često pokušavaju približiti pojedincima tako da im čine sitne ustupke, male usluge ili daruju sitnice nadajući se da će tako izgraditi bolji odnos. Međutim, brojna istraživanja govore o tome da je potrebno učiniti upravo suprotno. Dakle, ako želite da neka osoba osjeti naklonost prema vama, bilo bi dobro da je navedete  da vama učini neku sitnu uslugu. Iako ljudi mogu poštovati našu ljubaznost ako mi činimo usluge i ugađamo im, to neće poboljšati odnos. Nažalost, nama će se odnos činiti boljim zbog našeg osjećaja da smo napravili pozitivan pomak. 
U gradnji odnosa također je dobro prikazati se normalnom i prosječnom osobom koja također griješi i ponekad napravi "budalu" od sebe. Dugoročno, gradnja "velike ličnosti" neće dobro utjecati na odnos, jer većina ljudi ne voli glumce niti savršene osobe zaokupljene sobom, svojim izgledom, uspjehom ili imidžem. Osoba koja je samopouzdana i u miru sama sa sobom, prirodno će se i ponašati normalno, bez želje da uvjeri ljude da je savršena i uspješna. 
Ljude koji bez prestanka govore da su dobro, koji stalno ponavljaju da im sve ide kako treba i da sve mogu organizirati da bude savršeno, da pozitivno utječu na ljude, da su kontinuirano sretni - uvijek treba pogledati i drugačije. Uspješni i samopouzdani ljudi neće se toliko truditi da ih vidite uspješnima, oni će dopustiti da kroz vrijeme to sami otkrijete. Oni koji o uspjehu stalno govore - najčešće se osjećaju dobro samo nakon takve prezentacije, jer uvjeravajući vas, oni zapravo nastoje uvjeriti sebe.