Pretraži ovaj blog

četvrtak, 28. studenoga 2013.

Vještičarenje i posao

Sigurno ste nekada imali neki neobičan osjećaj u vezi nekoga ili predosjetili da će vas netko nazvati ili ste pomislili na nekoga i sreli ga... Ponekad pogodimo hoće li neki projekt uspjeti ili unaprijed znamo pobjednika Eurosonga. Ja sam recimo sanjala loto brojeve i pogodila 6 od 7 brojeva. Nemojte me zvati, to je bilo prije par godina :) :)

Neki se pitaju imaju li čarobne moći koje još nisu razvili, je li to intuicija ili šesto čulo... Međutim, u poslovanju je važno i razmišljati u realnim okvirima tržišta, a ne samo voditi se intuicijom. Naš predosjećaj ne mora uvijek biti točan, jer često reagiramo emocionalno prije nego što damo vremena mozgu za potpunu obradu svih informacija. Intuicija može biti pogrešna, ali i u nekim slučajevima najbolji vodič za odabir društva, bez obzira je li riječ o poslovnom ili privatnom okruženju.

Međutim u poslu, da biste razmišljali „izvan okvira“, morate dobro poznavati što je „unutar okvira“. Kreativnost, intuicija i mašta jesu odlična nadopuna, no bez znanja, planiranja, analize konkretnih podataka, vještina i dosljednosti u provođenju aktivnosti posao rijetko kada može uspjeti. Dakle, potrebno je znati analizirati tržišnu situaciju, postaviti zdrave poslovne ciljeve, definirati uspješnu strategiju i taktiku i sve to pametno implementirati na tržištu.

Kada na radionicama govorimo o poslovnom planiranju i planovima, često se netko sjeti nekog poduzetnika koji je imao „nos“ za posao i nije planirao već se hrabro otisnuo u poduzetničke vode. Takvih primjera zaista ima jako puno. Međutim, ako pogledate racionalno, sjetit ćete se da je to bilo devedesetih godina kada se naše tržište još razvijalo i kada nije bilo zasićeno svim kategorijama proizvoda i usluga. Tada su poslovi jednostavno išli, a potrošači su bili spremniji na kupnju. Posljedica je da ljudi misle da je dovoljno samo imati osjećaj za posao i krenuti, a da se sve poslije može samo od sebe posložiti. To je daleko od istine! Danas, kada je konkurencija velika, kada treba kontinuirano raditi da biste razvili proizvod ili uslugu, kada je potreban napor da ostvarite prodaju, onda intuicija može biti zgodan modni dodatak koji vam služi da pojačate kreativnost, pronađete dobru tržišnu nišu i odaberete ljude s kojima ćete se okružiti, jer još uvijek vrijedi ona stara: S kim si – takav si!