Pretraži ovaj blog

utorak, 3. prosinca 2013.

Posao u uskom krugu

Mali poduzetnici koji kreću u svoje poduzetničke projekte obično već imaju ideju s kim će surađivati, s kim se mogu povezati i tko bi im mogli biti poslovni partneri. Taj osjećaj povezanosti često daje osjećaj lažne sigurnosti da će sve biti u redu i da će nam u početku pomoći upravo ti prijatelji i poznanici.

Godinama već radim s malim poduzetnicima i nažalost, moram reći da to najčešće nije istina. I sama sam se uvjerila da sam prve veće poslove realizirala s potpuno nepoznatim ljudima i novim suradnicima.

Sigurno ste se i sami uvjerili da ljudi vole biti "generali poslije bitke" i onda često čujemo sljedeće rečenice naših dragih poznatih: "E, što mi se nisi javio, baš prije par dana sam imao mogućnost povezati te s...", "Vidiš, samo da si rekla, imala sam odličnu priliku..." i tako dalje. Mnogi imaju rješenje kada je sve gotovo, odnosno vide ga u prošlom svršenom vremenu :)

Dakle, ako krećete u poduzetništvo, dobro je popisati prijatelje, poznanike, suradnike, rodbinu na koju možete računati. Ipak, kontinuirano treba nastojati upoznavati nove ljude, graditi svoju mrežu i tako sebi stvoriti nove prilike. Zatvoriti se "u 4 zida" česta je navika malih poduzetnika gdje onda uživaju u svom poslu, stvaranju, kreiranju ili proizvodnji. Međutim, bez obzira na djelatnost, posao se radi s ljudima stoga je za uspjeh ključno stalno tragati za novim mogućnostima i idejama.