Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 13. travnja 2015.

Inspiracija ponedjeljkom: Hrvatska i destinacijska vjenčanja

Razgovarala sam s inspirativnom i kreativnom Gabrielom Kočiš, savjetnicom za vjenčanja. Zaključak je da ovom tržištu trebaju baš ovakvi kreativci koji pokreću i svojim primjerom svima govore da se sve može kad se hoće.

Kad nam se učini da na tržištu stalno gledamo iste poslovne priče, kad poželimo izaći iz pesimizma i stava da ništa nije moguće, treba pogledati oko sebe. Uspjeh ostavlja tragove zato je važno poslušati inspirativne primjere umjesto loših vijesti i neugodnih tržišnih prognoza. Optimistična priča ovog ponedjeljka dolazi nam od Gabriele Kočiš, savjetnice za vjenčanja (www.gabrielakocis.com). Bit će nam drago ako ova priča neke od vas potakne i inspirira na pokretanje novih projekata i stvaranje bolje budućnosti za sebe, suradnike i društvo u cjelini.

EMB: Pokrenula si veliki projekt za koji bi mogli reći da se može podijeliti u dva dijela, na hrvatska vjenčanja i destinacijska vjenčanja, odnosno inozemna, možeš li predstaviti o čemu se radi?
GK: S obzirom na cjelokupnu turističku ponudu u Hrvatskoj koja zasigurno ima prostora za proširenje, osmislila sam produkciju serije video priloga koji će na slikovit način dočarati tradiciju i različite mogućnosti organiziranja i održavanja vjenčanja u Hrvatskoj. Poznato je da Dubrovnik prednjači u privlačenju inozemnih posjetitelja i mladenaca te predvodi u poretku poželjnih destinacija u regionalnom okviru, no postavlja se pitanje, kako i na koji način promovirati i ostale krajeve koji svojim lokalnim, autohtonim izričajem i krajobrazom mogu privući velik broj interesenata te time doprinijeti osnaživanju konkurentnosti turističke ponude u cjelini. Ovaj projekt će adekvatno odgovoriti i upotpuniti postojeću ponudu u Hrvatskoj. Primjerice, uz dozu maštovitosti te u skladu s bogatom hrvatskom tradicijom prožetom autohtonom kuhinjom, vinskom ponudom ali i krajobrazom koji pruža nezamislive mogućnosti za dizajniranje vjenčanja, domaćim i stranim posjetiteljima može se ponuditi savršeno mjesto za vjenčanje. Uskoro ćete se i uvjeriti.

EMB: Što je sa inozemstvom, na koji način popularizirati Hrvatsku kao poželjnu wedding destinaciju?
GK: Hrvatska se nalazi na savršenom geografskom području. Okupana suncem, s blagom klimom pruža razne mogućnosti, čak i van sezone. Promjenom svijesti i poslovne kulture te svrsishodnom komunikacijom, koja nužno ne treba ovisiti isključivo marketinškoj megalomaniji mogu se zainteresirati inozemni parovi da svoje zamisli o savršenom vjenčanju realiziraju kod nas. Baš po pitanju komunikacije, a zajedno sa svojim suradnicima, pokrenula sam razvoj prvog interaktivnog vodiča/knjige za vjenčanja u Hrvatskoj, gdje će inozemni korisnici dobiti sve informacije o lokacijama, restoranima, vinskim cestama, fotografima i ostalim neizostavnim elementima koje je potrebno pronaći prilikom organiziranja vjenčanja. Cijela platforma će biti zaokružena atraktivnim video materijalima i fotografijama kao i idejama za uređenje interijera i eksterijera

EMB: Koje su prepreke?
GK: Ha, ha. Nazovimo te prepreke – izazovima. Kao i u drugim sektorima, u Hrvatskoj još uvijek prevladava konzervativna svijest o pružanju usluga ili konkretnih proizvoda inozemnim klijentima. To se vidi kod konkretnog pregovaranja. Pojedinci koji raspolažu značajnim kapitalom ili su svoj novac zaradili u razdobljima prilagođenog socijalizma, sve novotarije smatraju bespotrebnima. Jer ono što ne mogu naplatit klijentima – odmah s troduplom maržom – nije posao. Čast izuzecima, no sasvim nova generacija dolazi na scenu kojoj je potrebno raskrčiti put. Vremena „cimer fraja“ su odavno iza nas. Prepreke su i preslikavanje američkih trendova i uporno guranje jednog holivudskog načina dizajna vjenčanja na naše prostore.

EMB: Koji su tvoji planovi za budućnost?
GK: Prvenstveno pokrenuti investitore, potencijalne oglašivače ali i mjerodavne institucije i uvjeriti ih da se nazire svjetlo na kraju tunela. Dovoljan je sasvim malen odmak od dosadašnjeg konzervativnog stajališta da osnažimo postojeću turističko-ugostiteljsku ponudu i brendiramo Hrvatsku kao savršenu destinaciju za vjenčanja. Da bi realizirali ideje potrebna je suradnja svih dionika u ovom poslu. Neposredno ćemo generirati nova radna mjesta, povećati turističku dobit neperspektivnih regija i produžiti sezonu u Hrvatskoj te dugoročno izgraditi našu reputaciju.

(objavljeno na portalu Profitiraj.hr)