Pretraži ovaj blog

četvrtak, 29. rujna 2016.

Disneyeva kreativna strategija

R. Dilts, jedan od osnivača NLP-a, modelirao je i razvio Disneyevu strategiju kao NLP alat.

Riječ je o strategiji razvoja vaših snova. U toj strategiji se izdvajaju 3 uloge: sanjara, realiste i kritičara, Ljudi se obično “vrte” u te tri kategorije. Kritičari vide negativno u svakoj situaciji, Sanjari su osobe od ideja, a realisti “čvrsto” stoje na zemlji. Ova strategija se često primjenjuje u kreiranju poslovnih strategija, ali je vrlo korisna i u privatnom životu.

Ljudi se ponekad vrte u krug ili previše užive u neku od odluka, a rješenje i kreativni pomak bi došao ako počnu razmišljati i donositi odluke iz druge uloge. Ova strategija se koristi kad želite unijeti kreativnost u svoj život, kad osjećate da ste u sukobu između ostvarivanja ciljeva i sadašnje situacije ili ste jednostavno znatiželjni vezano za neke svoje snove.

Kako funkcionira primjena strategije?

Dodijelite sve tri uloge različitim ljudima u svom timu ili u obitelji. Zamolite ljude da igraju određenu ulogu. Zamijenite uloge i zapišite ideje jer tako omogućujemo ljudima da daju doprinos s razlčitih polazišta. Nitko ne bi trebao biti ograničen samo u jednoj ulozi što ljudi često u svom životu stalno rade. Zamolite “sanjara” da nabroji ideje neovisno o tome koliko se čine nemogućima za ostvariti. Pustite “sanjara” da mašta, da priča o snovima i da govori o idealnim uvjetima. “Realist” neka analizira što se od toga može iskoristiti u praksi i na koji način, odnosno da kaže što je moguće strateški i operativno izvesti, a “kritičar” neka vrednuje slabe i jake strane tih prijedloga.

Oslobodite se i igrajte. Tako nastaju kreativni pomaci i savršena rješenja!