Pretraži ovaj blog

petak, 13. prosinca 2013.

Posao i prijatelji - Martina Kocijan

Prijatelja imamo malo, poznanika i poslovnih suradnika vjerojatno jako puno... Na koga od njih uvijek možete računati? Tko na vas može uvijek računati? Koliko njih vas je razočaralo? Koga ste vi razočarali? Tko vas je ugodno iznenadio? Tko vas je potpuno izludio? 

Ovakvih pitanja možemo postaviti bezbroj, a na neka od njih odgovorila je Martina Kocijanvlasnica marketinške agencije Kreativna Vjeverica, vodi dva vlastita web portala i organizira dva vlastita događaja, Dane kreativnog biznisa i Noć carica.

Kada vas netko pita – koliko pravih prijatelja imate, baš pravih na koje se možete osloniti? – a vi počnete nabrajati i stanete na 5, možete se nazvati jako sretnom osobom. I ja sam jedna od njih jer upravo je to brojka ljudi koji su uvijek oko mene i koje mogu nazvati, ako želim, i u pola noći.
U poslu, situacija je malo drugačija. Sretna sam jer sam okružena sa doista puno kvalitetnih kolega, s kojima se često viđam i razmjenjujem vrijedna iskustva. S puno njih surađujem i poslovno. Pomažemo si cross promocijama, preporukama, razmjenom važnih informacija i uvijek smo tu jedni za druge.
No, bih li s prijateljima ili dobrim kolegama ušla u neki intenzivniji poslovni odnos? Naravno!, ali uz jedan veliki uvjet: da osoba s kojom ulazim u biznis ima ogromnu radnu energiju. Ili barem 50% sličnu mojoj :) Kad god pokrećem nove projekte, gotovo da zaboravim na sve oko sebe. Ne ustajem sa radnog stolca ako treba i tjedan dana, radim vikendom, ispitujem, planiram, pregovaram, dogovaram, analiziram i ako me moja partnerica ili parner nije u stanju pratiti (kako mi se to jednom dogodilo), često preuzimam sav posao, što dugoročno naravno ne funkcionira.
Stoga, moje je mišljenje da uspješan posao možemo ostvariti i s najboljim prijateljima, ali samo ako već u startu dogovorimo što su čiji zadaci, koliko tko i što točno radi, tko je osoba A, a tko osoba B i koliko svatko 'poteže' kada je (prava) frka.

U mojoj formuli bi to bilo ovako:
Ista radna energija + kvalitetna poslovna suradnja + dobar prijatelj = potencijal da ostvarimo čak i najluđe snove :)