Pretraži ovaj blog

nedjelja, 1. prosinca 2013.

Što kada posao ne ide?

U poduzetničkom poslu postoje usponi i padovi i tko nije spreman na rizik i uzbudljivo putovanje, bolje da se niti ne upušta u poduzetničku avanturu. Preko 80 posto poslova propada već u prve dvije godine poslovanja. Tržište je jako zahtjevno i stoga su poduzetničke vještine najvažnije za prepoznavanje prvih znakova uzbune. Ključno je na vrijeme prepoznati prijetnje i dobro razmisliti je li vrijeme da od posla odustanete ili gurate dalje. Mnogi poduzetnici zbog prethodnih ulaganja i vremena kojeg su potrošili na svoju "bebu" odluče ići dalje i baš tada naprave ključni korak prema svojoj propasti. Važno je znati pročitati znakove i tada na vrijeme odustati.
Postoje poslovi u koje je vrijedno ulagati, a ta odluka prije svega ovisi o motivima poduzetnika, ostalim igračima u mikrookružju (konkurencija, kupci, dobavljači, distributeri...), ali i o trendovima u makrookružju. Iako je dobro biti strastven u poslu, odluku o ostanku ili izlasku iz posla treba donijeti racionalno, temeljem stvarnih pokazatelja. Ključno je napraviti dobru analizu, a sve pokazatelje zapisati pa pogledati stvarnosti u oči.
Naša kultura teško prašta neuspjehe, a na Zapadu ljudi često mijenjaju zanimanja, poslove, projekte, interese itd. U njihovoj kulturi, neuspjeh je dio učenja i sastavni dio života. Uostalom, ako jedan posao ne ide, tko kaže da neće uspjeti drugi?
U poslu moramo pronaći sebe i vlastito zadovoljstvo, a kad se to poklopi, onda posao nije samo posao, već sastavni dio života u kojem kontinuirano rastemo i razvijamo se, učimo, ali naravno i zarađujemo.

Ukoliko biste željeli napraviti objektivnu analizu situacije u vašem poduzetničkom projektu, pozivamo vas da rezervirate termin individualnih konzultacija u Filaksu na elvira@filaks.hr