Pretraži ovaj blog

četvrtak, 10. travnja 2014.

Marketinška lista za provjeru poslovanja

U malim tvrtkama poslovanje se često svodi na svakodnevnu borbu s hitnim aktivnostima, a za planiranje poduzetnici nažalost imaju vrlo malo slobodnog vremena. Prije par godina mnogi stručnjaci su učestalo savjetovali da se svaki menadžer mora povući barem na 1 sat dnevno, odvojiti od telefona i ostalih smetnji i razmišljati strateški o budućem poslovanju. Koliko je to zaista prisutno u praksi, svatko od nas zna iz svog okružja ili vlastitog radnog mjesta. Mnoge odluke u malim poduzećima donose se u trenutku kada je problem kulminirao, a rjeđe se planira i predviđaju situacije koje će nastupiti tek za nekoliko mjeseci. Osobno, sklonija sam promišljati o budućem poslovanju i ne donositi odluke pod pritiskom i u kaosu kad i najiskusniji mogu napraviti fatalne pogreške.

Iako poslovanje ne možemo provjeriti za 5 minuta, evo kontrolne liste s 12 pitanja iz koje ćete dobiti instant informaciju imate li dovoljno saznanja o sebi, svom projektu i budućim trendovima, odnosno tržišnim okolnostima koje će utjecati na vaš posao:
  1. Što ja osobno želim postići ovim poslom?
  2. Kako u 1 rečenici mogu opisati svoju ponudu, a da svakome bude razumljivo čime se bavim?
  3. Kako vidim svoj posao za 3 godine?
  4. Imam li dovoljno resursa da održim posao kroz 6 mjeseci? Ako imam, koji su to resursi? Ako nemam, gdje i kako mogu nabaviti resurse?
  5. Znam li koje su posljedice (prednosti i nedostaci) vođenja svog posla?
  6. Koliko je moja ideja postojana i koliko će biti zanimljiva i kroz sljedećih 5 godina?
  7. Što je moja najveća snaga zbog koje će ljudi ili tvrtke kupovati od mene?
  8. Zašto ljudi uopće kupuju od mene?
  9. Kako ću uspješno održavati vezu i odnos s postojećim kupcima/klijentima, a kako ću privući nove (i koje)?
  10. Mogu li ostati vjeran svom poslovnom konceptu ako se promijene tržišne okolnosti?
  11. Zašto bi sa mnom surađivali kvalitetni ljudi? Što im nudim?
  12. Što mogu učiniti više od onoga što sam obećao kupcu/klijentu?