U malim tvrtkama poslovanje se često svodi na svakodnevnu borbu s hitnim aktivnostima, a za planiranje poduzetnici nažalost imaju vrlo malo slobodnog vremena. Prije par godina mnogi stručnjaci su učestalo savjetovali da se svaki menadžer mora povući barem na 1 sat dnevno, odvojiti od telefona i ostalih smetnji i razmišljati strateški o budućem poslovanju. Koliko je to zaista prisutno u praksi, svatko od nas zna iz svog okružja ili vlastitog radnog mjesta. Mnoge odluke u malim poduzećima donose se u trenutku kada je problem kulminirao, a rjeđe se planira i predviđaju situacije koje će nastupiti tek za nekoliko mjeseci. Osobno, sklonija sam promišljati o budućem poslovanju i ne donositi odluke pod pritiskom i u kaosu kad i najiskusniji mogu napraviti fatalne pogreške.
Iako poslovanje ne možemo provjeriti za 5 minuta, evo kontrolne liste s 12 pitanja iz koje ćete dobiti instant informaciju imate li dovoljno saznanja o sebi, svom projektu i budućim trendovima, odnosno tržišnim okolnostima koje će utjecati na vaš posao:
Iako poslovanje ne možemo provjeriti za 5 minuta, evo kontrolne liste s 12 pitanja iz koje ćete dobiti instant informaciju imate li dovoljno saznanja o sebi, svom projektu i budućim trendovima, odnosno tržišnim okolnostima koje će utjecati na vaš posao:
- Što ja osobno želim postići ovim poslom?
- Kako u 1 rečenici mogu opisati svoju ponudu, a da svakome bude razumljivo čime se bavim?
- Kako vidim svoj posao za 3 godine?
- Imam li dovoljno resursa da održim posao kroz 6 mjeseci? Ako imam, koji su to resursi? Ako nemam, gdje i kako mogu nabaviti resurse?
- Znam li koje su posljedice (prednosti i nedostaci) vođenja svog posla?
- Koliko je moja ideja postojana i koliko će biti zanimljiva i kroz sljedećih 5 godina?
- Što je moja najveća snaga zbog koje će ljudi ili tvrtke kupovati od mene?
- Zašto ljudi uopće kupuju od mene?
- Kako ću uspješno održavati vezu i odnos s postojećim kupcima/klijentima, a kako ću privući nove (i koje)?
- Mogu li ostati vjeran svom poslovnom konceptu ako se promijene tržišne okolnosti?
- Zašto bi sa mnom surađivali kvalitetni ljudi? Što im nudim?
- Što mogu učiniti više od onoga što sam obećao kupcu/klijentu?