Pretraži ovaj blog

utorak, 25. veljače 2014.

Uspjeh malih poduzetnika

U sklopu projekta Siguran start održala sam predavanje o prodajnim vještinama za male poduzetnike. Nositelj projekta i organizator je portal Posao.hr. Na predavanju je sudjelovalo 50-ak budućih poduzetnika i poduzetnica.

To je bila prilika da se svi podsjetimo na najčešće poduzetničke zablude u prezentaciji proizvoda i usluga tržištu.

Poduzetničke zablude
Mnogi poduzetnici misle da je dovoljno imati kvalitetne proizvode ili usluge i da će slijedom poslovanja to automatski privući kupce. To dugoročno može i biti tako, no tržišni uvjeti nisu takvi da se lako izboriti za poziciju na tržištu i pristupiti kupcima. Svaki poduzetnik mora znati da usmena predaja o kvaliteti proizvoda i usluge jest najvažnija, no mogu proći i godine dok se ne proširi priča o vašoj kvaliteti. Pitanje je imate li toliko vremena i financijskih sredstava za financiranje projekta dok on ne počne donositi prihode. Prosječni proizvodi uz odličnu marketinšku komunikaciju prije će zauzeti svoje mjesto u mislima potrošača, nego kvalitetni proizvodi s lošom komunikacijom.

Biti subjektivan, isključiv i strastven u poduzetništvu može biti vrlo opasno, jer se odluke u početku ne smiju donositi bez analize dostupnih podataka. Ispravnu odluku moguće je donijeti jedino na temelju informacija, znanja i iskustva. Intuicija i korištenje postojećih očitih šansi trebaju biti samo dodatak postojećim znanjima o tržištu, kupcima, proizvodima i uslugama te vještinama poduzetnika. Intuicija i sreća su bile korisne u vremenu kad jednostavno nije bila potrebna strategija da bi proizvod našao svoje mjesto na tržištu. Danas, bez strategije, očekivanje pozitivnog rezultata je kao sudjelovanje u igrama na sreću. Očekujte lošu statistiku!

Prilika za uspjeh
Novi poduzetnički projekti imaju svoju šansu na tržištu ako je poduzetnik spreman specijalizirati se za uski tržišni segment čije potrebe nisu zadovoljene na odgovarajući način, ako je dovoljno fleksibilan i prilagodljiv sve češćim promjenama u ponašanju potrošača, ako osigurava jedinstvenu i superiornu uslugu kupcima te je kontinuirano spreman na aktivan dijalog s tržištem. Mirovanje pri tome ne dolazi u obzir, jer poduzetnički radni dan u normalnim uvjetima traje i 12 radnih sati pa uz potrebu ozbiljnog poslovnog planiranja, to može biti kombinacija od koje će neki ipak na vrijeme odustati...